henny-solo-vegas.reismee.nl

Dag 2 : Hele dag Las Vegas

Na een zeer onrustige nacht van slapen en wakker liggen, ben ik uiteindelijk om 08:00 opgestaan en heb ik het bad laten vollopen. Vervolgens heb ik vanuit bad mijn ontbijtje gegeten. Met een bijzonder uitzicht op hartje Strip.

Hierna ben ik om 10:00 naar het oude Las Vegas gereden, naar Koolsville Tattoo shop en heb daar een tattoo laten zetten. Dit kan daar zonder afspraak en ik stond dan ook binnen een half uur weer buiten.

Van hieruit meteen doorgereden naar het zuiden van Las Vegas om daar nog eens even te gaan kijken bij de Seven Magic Mountains. Blijft toch mooi om te zien al die kleuren.

Inmiddels was het al 12:30 en kreeg ik honger. Dus even naar een restaurant gereden om iets te eten. Tijdens het eten gebeld via Whatsapp met Ilse en tijdens het gesprek heeft ze een weekje Egypte voor ons geboekt in december, heerlijk vooruitzicht!

Na het eten even door het Outlet Centre gelopen. Daarna direct door naar het hotel en daar ben ik 2 uurtjes lekker aan het zwembad gaan liggen...echt genieten.

Terug op de kamer nog even gedoucht en op balkon gezeten en da's echt een genot met zo'n uitzicht.

Het is hier rond 18:30 al bijna donker trouwens. Ikmoest nog even naar de Walmart om een koelbox te kopen voor komende dagen, ditmaal eentje van piepschuim, die hoeft toch maar 5 dagen mee te gaan. Op de terugweg gestopt bij de Pizza Hut om een portie breadsticks te kopen: wat zijn die lekkerrrr

Via de Sphere en stukje van de Strip ben ik teruggereden naar het hotel.

In het naastgelegen Aria hotel heb ik nog een gokje gewaagd met mijn $25 gratis speeltegoed van MyVegas, maar helaas niets noemenswaardig gewonnen. Inmiddels is het 23:50 hier en na middernacht kan ik me inschrijven voor de loterij voor een permit voor het lopen van Angel's landing in ZIon National Park over 2 dagen. De uitslag krijg ik morgen dan rond 16:00 per email...fingers crossed.

Dag 1: Reisdag van Echt naar Las Vegas

Om 04:30 ging de wekker. Alles was al ingepakt gisterenavond en er moesten alleen nog broodjes gesmeerd worden.

Om 05:00 bracht Ilse me naar Dusseldorf, deze rit ging perfect en om 06:00 stapte ik, na eerst innig afscheid te hebben genomen van Ilse, de vertrekhal in. Direct doorgelopen naar security. Nog geen 15 minuten later zat ik al aan de gate! Geen paspoort te hoeven laten zien.

De vlucht naar Schiphol verliep ook volgens plan en dus had ik op Schiphol een dikke 3 uur tot mijn rechtstreekse vlucht naar Las Vegas.

Deze vlucht duurde 9,5 uur en ik kwam om 13:45 plaatselijke tijd aan. Bij customs (douane) flinke rijen, maar het verliep uiteindelijk nog snel, denk een dik half uur. Met de rental-car-shuttle naar het autoverhuurcentrum en daar eerst naar Dollar-rental. Ik had 3 verschillende reserveringen staan en bij Dollar de goedkoopste en de grootste, een 7 persoons-SUV. Daar aangekomen direct naar de Express-balie voor de leden van Dollar. De mevrouw daar was niet heel vriendelijk en zei dat ik maar een half uur moest wachten, want ze hadden niet wat ik gehuurd had. Intussen ging ik even snel bij Hertz kijken wat er stond waar ik uit kon kiezen; een bijna lege garage! Dus weer terug naar Dollar en nu was ze ineens supervriendelijk...ze had een Chevrolet Tahoe voor me! Helemaal prima...daar past mijn trolley en rugzak wel in.

Direct naar de McDonalds gereden die een blok verder ligt, een luxe restaurant want hier staan altijd bloemetjes op de tafels. Na het eten ben ik naar The Cosmopolitan, mijn 1e hotel, gereden en meteen ingecheckt. Hier bij de balie gevraagd om een gratis upgrade naar fountainview op de Bellagio fonteinen...kreeg ik een suite zelfs. Deze kamer is echt SUPER: bankstel, grote douche, bad met uitzicht op de fonteinen en een balkon!

Na even op het balkon te hebben gezeten, ben ik naar de Walmart gereden en heb wat boodschappen gedaan. Onder andere heb ik broodjes, pindakaas en chocomel gehaald, zodat ik morgenvroeg op het balkon kan ontbijten. Met een view!

Na even gestoeid te hebben met mijn e-sim voor internet (wel gelukt uiteindelijk), ga ik nu slapen. Ik ben inmiddels al 27 uur wakker.

Planning

In 2021 had ik al het plan om eens een keertje solo een trip te maken door mijn favoriete gebied: het wilde westen van Amerika!

Toen ging het niet door vanwege Covid. Nu, na enkele keren met mijn broer te zijn geweest, zag ik in augustus een goedkope vlucht naar Las Vegas waar ik in vele hotels op de Strip gratis kan/mag overnachten en was mijn plan om er een soort van relax/zon vakantie van te maken. Tegen eind augustus kwam het plan dat Ilse eventueel mee zou kunnen gaan en we dus samen onze droomreis zouden kunnen beleven. Echter wordt haar vader geopereerd tijdens de trip en dus kan Ilse niet mee...maar zomer 2025 gaan we zeer waarschijnlijk wel! En dan ook voor 3 weken...mooi vooruitzicht.

Ik vertrek op dinsdag 15 oktober van Dusseldorf naar Schiphol en van daaruit vlieg ik rechtstreeks naar Las Vegas.

Bij aankomst direct naar de shuttle bus die me naar het Car Rental Centre zal brengen. Ik heb bij 3 verschillende verhuurbedrijven een reservering staan voor een SUV. Ter plekke kijk ik welke ik ga nemen. Ze zijn alledrie gratis te annuleren. De laatste 2 dagen van mijn trip heb ik keuze van welke auto ik ga nemen en dat wordt waarschijnlijk een Ford Mustang.

Mijn hotels:

21/10:Las Vegas The Cosmopolitan

22/10:Las Vegas Bellagio

23/10:Las Vegas Bellagio

Welkom op mijn Reislog van Rondje Las Vegas oktober 2024.

Hallo en welkom op mijn reislog!

DΓ© plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!