henny-solo-vegas.reismee.nl

Dag 3: Las Vegas - Valley of Fire - St.George

Ik had mijn wekker gezet op 07:30 zodat ik op tijd in Valley of Fire zou aankomen. Op de planning stond de wandeling naar de Fire Wave. Deze wandeling waren dit jaar afgesloten van 15 mei tot 30 september vanwege de hitte. Dus vroeg beginnen in plaats van midden op de dag is geen slecht idee.

Van Las Vegas naar VoF is een klein uur rijden. Eenmaal buiten Las Vegas ben ik bij een tankstation gestopt om een koffie te halen. In dit tankstation,dat in een uitgestorven gebied ligt, zat een enorme slijterij, een smoke-store, een firework-store , een half casino en een regulier tankstation/ supermarkt. De koffie was heerlijk!

Aangekomen in VoF moest ik $15 entree betalen, want de Nationale Parkenpas is hier niet geldig, dit is een State Park. Deze $15 is het meer dan waard. Als eerste heb ik de kleine scenic route gereden rond campground, erg mooie uitzichten hier.

Volgende stop was de parkeerplaats van de Fire Wave trail. Dit blijkt een populaire trail te zijn, want de parkeerplaats stond nagenoeg vol. Onderweg toch bijna niemand tegengekomen. Ik heb de wandeling van Seven Wonders aan deze wandeling toegevoegd en daar heb ik totaal geen spijt van. Het was werkelijk een geweldige wandeling met enig klimwerk en smalle passages, erg leuk om te doen..en vooral erg mooi om al die mooie kleuren en vormen van de rotsen te zien. Ik hoop dat de foto's het allemaal een beetje duidelijk maken.

En hieronder is ie dan: Fire Wave

Na deze wandeling ben ik nog even gestopt bij Elephant Rock, een rots in de vorm van een....

Hier rij je dan ook meteen het park uit en dus kon ik koers zetten naar mijn hotel in St-George, dit was nog 90 mijl rijden, dus zo'n1,5 uur. Onderweg nog even gestopt voor een lunch.

Rond 15:00 kwam ik aan in mijn hotel en daar stond op de balie al een bord met de mededeling dat de hottub gesloten was vanwege onderhoud. De zoveelste keer dat ik dat meemaak. Een flinke tegenvaller ,maar het positieve was dat het zwembad wel gewoon open was. Daar dus maar even ingedoken.

Na even op bed te hebben gelegen , heb ik een pizza besteld bij Domino's, welke op 5 minuten lopen van het hotel ligt.

Deze pizza op de kamer opgegeten. Daarna nog even gebeld met het thuisfront en dit verslag geschreven. Ik ben trouwens uitgeloot voor Angel's Landing te lopen morgen, dus ik weet nog niet wat ik in Zion NP ga doen morgen. Dit is ook afhankelijk van het weer...er is regen en kou voorspeld voor komende 2 dagen. Ik zie het wel, ik heb er toch geen invloed op.

Audrey

Mooi mooi mooi
Balen vd hottub hopelijk in je vlgde hotel wel een werkzame ...
Enjoy x

Liesbeth

Erg mooie foto's, kan me voorstellen dat je genoten hebt. Balen van die hottub zeg, ons overkomt dat steeds met zwembaden.

Nicole

Prachtig! Have fun!

Hans Moonen

Angels Landing? Durf je dat echt aan? Heel gaaf natuurlijk, maar met mijn hoogtevrees een absolute no go....

Lolita

Weer leuk dat je ons zo meeneemt in je vakantie mooie foto’s

Louise Jansen

Hele mooi foto’s. Ga het zeker mee nemen in ons volgende reis. 🧳